صندلی اپن امروزه دیگر در اکثر خانه ها وجود دارد و از کاربری های متفاوتی برخوردار است. به نوعی تبدیل به یکی از ملزومات آشپزخانه ها شده است. گاها فرزندان بر روی این صندلی ها می نشینند و تکالیف خود را روی کانتر نزدیک به مادرشان انجام می دهند. این صندلی ها به اعضای خانواده، دوستان و مهمانان فرصت می دهند که در آشپزخانه جایی داشته باشند.

وقتی مهمان داریم، مهمانان وقت خود را در کنار میزبان که در حال آشپزی است می گذارنند .نام صندلی اپن عمدتاً برای مصارف خانگی استفاده می‌شود و نوع اداری آن به صندلی کانتر معروف است که مناسب برای پشت میز پیشخوان و یا میز کانتر است. صندلی اپن باتوجه درخواست متقاضیان و کم جا بودنشان روز به روز تغییراتی را ایجاد می کنند و پای خود را مجهز به جک های گازی با طول 27 سانتیمتر کردند که شما بتوانید آنها را با هر ارتفاع میز اپنی تنظیم کنید. صندلی‌های اپن بسته به جنسی و طراحی که دارند بعضاً قابلیت تنظیم ارتفاع را نیز دارند که البته این قابلیت برای نوع اداری آن یعنی صندلی کانتر در همه مدل‌ها استفاده می‌شود. برای مصارف خانگی معمولاً از جنس چوب برای تولید صندلی اپن استفاده می‌شود.


مدل های صندلی اپن یا کانتر

صندلی اپن یا کانتر اصولا در دو مدل طراحی می شوند. دسته اول : صندلی های چرخان می باشد، که طرفدارای خودش را دارد و این صندلی های مرغوب، ممکن است سنگین باشند، بنابراین با انتخاب نمونه های چرخان ، شما دیگر مجبور نیستید آن ها را از زیر کانتر بیرون بکشید و بعد به داخل هل دهید ، فرآیندی که هم به کمر شما و هم کفپوش منزل تان آسیب می رساند .
دسته دوم صندلی های چهار پا ساکن می باشند ،از این نوع صندلی هم استقبال زیادی شده است و امروزه از آن برای مصارف مختلفی استفاده می نمایند .

نکات قابل توجه برای صندلی های اپن

ارتفاع:

صندلی های اپن در سه ارتفاع متفاوت طراحی می شوند : کانتر، بار و تماشاگر ( که گاهی به آن استادیومی هم گفته می شود ) . صندلی های کانتر مانند آنچه در تصویر می بینید، برای کانترهایی با ارتفاع استاندارد ۹۰ سانتی متر طراحی شده اند. بنابراین ارتفاع صندلی کانتر در بازه ای بین ۶۰ تا ۶۵ سانتی متر قرار می گیرد .
صندلی های بار در بخشی از کانتر آشپزخانه قرار می گیرند که معمولا ۱۵ سانتی متر بالاتر از بقیه ی سطح کانتر است ، این بخش از کانتر معمولا به جای ۹۰ سانتی متر ، ۱۰۵ سانتی متر ارتفاع دارد. ارتفاع صندلی آن ها به صورت نرمال ۷۵ سانتی متر است.
صندلی های تماشاگری یا استادیومی از بقیه بلند تر اند. آن ها برای کانترها یا میزهایی با ارتفاع ۱۲۰ سانتی متر طراحی شده اند، بنابراین ارتفاع شان در گستره ای بین ۸۵ تا ۹۰ سانتی متر قرار می گیرد. این نوع از صندلی یا چهارپایه ها اغلب در مکان هایی که ارتفاع زیاد لازم است استفاده می شوند – مانند برای تماشای تلویزیون


جنس :

این صندلی ها بیشتر به صورت چوبی و یا فلزی در بازار وجود دارد. متریال این صندلی ها بیشتر از چوب گردو و کروم، است و ظاهر جذابی را ایجاد می کنند که با هزاران سبک هم خوانی دارد. البته جنس فلزی نیز بسته به کارایی آن نیز از مدل های مختلفی تشکیل شده است .


دسته:

صندلی های دسته دار مسلما از راحتی بیشتری برخوردار اند. اما در انتخاب صندلی های اپن از نوع چرخان و دسته دار مراقب باشید، مخصوصا اگر کودک در خانه دارید. یکی از تفریحات کودکان چرخاندن این نوع صندلی ها است که می تواند به لبه ی سطح کانتر تان آسیب برساند. ترکیب متریال ها یک روش با قدمت است که به دکوراسیون منزل گرما خاصی می بخشد

دیدگاه خود را بنویسید