مبلمان اداری کلاسیک ، برای یک محیط اداری مهم است که از چه سبکی استفاده می شود و این کاملا به سلیقه و بودجه موردنظر و نوع شغل و انتخاب سبک محیط اداری شما بستگی دارد .

اگر شما علاقه به دکوراسیون چوبی دارید می توانید از مبلمان کلاسیک حتی در حد ساده استفاده کنید .

این طرح و نقش دکوراسیون داخلی با استفاده از کشورهای اروپایی طراحی شده است . مبلمان و میزهای اداری با دست ساخته می شوند ، بنابراین باید به صورت سفارشی برای محل موردنظر ساخته شود و نسبت به مبلمان مدرن گران تر هستند . اغلب مبلمان های کلاسیک به شکل چوبی هستند و بعضی از آن ها به رنگ چوب و برخی به رنگ سفید هستند . اغلب افراد علاقه مند به میز اداری سفید هستند . اشخاصی که به دکوراسیون کلاسیک علاقه دارند، نمی توانند از مبلمان مدرن در دکوراسیون اداره استفاده کنند . به دلیل اینکه سبک کلاسیک یک سبک شلوغ و پر کار است وقطعا یک میز اداری کلاسیک به شکل ساده به کار گرفته نمی شود. به دلیل همین شلوغی و مجلل بودن این نوع مبلمان افراد زیادی به سمت این سبک جذب شده اند و در محیط اداری خود از آن استفاده می کنند. روی چوب های بیشتر میز و صندلی های اداری کلاسیک منبت کاری شده و در پارچه ی مبلمان کلاسیک بیش تر از چرم طبیعی استفاده شده است . بنابراین برای افرادی که روحیه تجملاتی بالایی دارند بسیار مناسب است و به فضای اداری شما جلوه خاصی می دهد .

 مبلمان کلاسیک اداری شامل میز و صندلی‌ها ، میز مدیریت ، میز کنفرانس ، میز منشی و مبلمان پذیرایی و دیگر لوازم مورد نظر محیط اداری می باشد که علاوه براین ها کمد ها و پارتیشن های داخلی نیز در طراحی این مبلمان به کار می روند . مبل اداری یکی از مهمترین اجزا مبلمان اداری است که نه تنها در نگاه اول ، زیبایی و شیک بودن محیط کار را در بردارد بلکه سبک کاری و روحیه ی افراد را نیز نشان می دهد . در صورتیکه بخواهید از مبلمان اداری با طرح های کلاسیک استفاده کنید ، باید فضای کاربردی آن را نیز در نظر بگیرید . به عنوان مثال به کار بردن یک صندلی مدیریت کلاسیک در کنار یک میز مدرن ، کاربسیار بیهوده ای است و ترکیب سبک معماری داخلی و کلاسیک ، موجب هدر رفتن هزینه و عدم زیبایی محیط اداره شما می شود .

مزایای مبلمان اداری کلاسیک:


1. جنس بدنه مبلمان اداری کلاسیک:


جنس بدنه در مبلمان اداری کلاسیک از چوب است و اغلب از چوب مرغوب درخت راش در آن به کار رفته است بطوری که تمام نقش ها روی آن برجسته و به صورت منبت کاری شده می باشد. جنس نشیمن مبلمان کلاسیک از فوم سرد است و قابلیت انعطاف پذیری بالایی دارد که بعد از بلند شدن به حالت قبلی خود باز می گردند و پارچه ی روی آن به صورت چرم طبیعی است که در بعضی موارد و بسته به سلیقه مشتری به کار می رود.

2. رنگ چوب مبلمان اداری کلاسیک:


رنگ هایی که در مبلمان اداری کلاسیک اغلب استفاده می شود ، از رنگ های گرمی مانند: قهوه ای سوخته ، زرشکی ، قهوه ای شکلاتی یا طلایی به کار رفته است ، ولی به دلیل اینکه این نوع مبلمان بصورت سفارشی تولید میگردند ، رنگ هایی به غیر از موارد ذکر شده هم زده می شود و رنگ چوب و جنس پارچه کاملا بنا به سلیقه ی مشتری و متناسب با محیط و دکوراسیون آن طراحی می شود.

3. راحتی مبلمان اداری کلاسیک:


اگر مبلمان اداری راحت و مناسب محیط باشند، می تواند روی کارکنان اثر بسزایی بگذارد و برای آنها که بیش تر وقت خود را دریک محل می گذرانند بسیار مفید بوده و روحیه آن ها را بهبود می بخشد و حواس پرتی آن ها را کاهش می دهد. به همین دلیل امروزه سازمانها ، عموما به دنبال ایجاد یک محل مناسب اداری درفضای بازهستند. انتخاب مبلمان اداری به زمینه ی فعالیت و افرادی که با آن در ارتباط خواهند بود نیز دارای اهمیت است .اگر کارکنان و مراجعین اداره یا سازمان رنج جوان باشند بهتر است سبک مدرن به کار گرفته شود و این کار بازدهی را افزایش می دهد ، اما اگر افراد مسن جا افتاده تر بودند و در سازمان مربوطه زیاد رفت و امد داشته باشند تجهیزات اداری کلاسیک مناسب تر است.

تفاوت مبلمان اداری کلاسیک با مبلمان اداری لوکس:


1.اگر مدیران بخواهند محیط اداری خود را با کلاس و شیک کنند تا مشتریان و افرادی که در آن مکان حضور پیدا می کنند نظرشان جلب شود و همین طور برعملکرد کارمندانی که در آن محیط کار می کنند تاثیر داشته باشد، از مبلمان اداری لوکس و لاکچری استفاده می کنند. زیرا کارمندان کل روزخود را در دفتر می گذرانند؛ پس قطعا نیاز دارند که تجهیزات اداری مناسبی در محیط کاریشان به کار رود. بنابراین مدیران با فراهم آوردن این محصولات به افزایش بهره وری و توسعه کار شرکت یا سازمان خود بسیار کمک می کنند. تجهیزات اداری با جنس مرغوب دوام بیش تری دارند و به زودی خراب و کهنه نمی شوند. علاوه براین دفعات تعمیرات هم کاهش می یابد.

2.سوال اغلب مدیران این است که سبک مدرن بهتر است یا کلاسیک؟ البته هیچکدام بر دیگری برتری ندارد و هر کدام جایگاه خاص خود را دارند و هر مدیری بنا به سلیقه‌ای که دارد و موقعیت شغلی خود می‌تواند برای دکوراسیون ، هر سبکی را برای فضای اداری خود انتخاب کند. گاهی مدیر به هر دو سبک علاقه دارد در این صورت با کمک یک طراح می تواند تلفیق دو سبک را مورد استفاده قرار بگیرد.

3.مبلمان کلاسیک از نظر قیمت کمی گران تر از مبلمان اداری مدرن هستند، ولی وقتی برای دکوراسیون فضا از سبک کلاسیک استفاده کرده اید و هزینه ی زیادی برای آن پرداخت نموده اید، ارزش خرید تجهیزات اداری کلاسیک هر چند گران را دارد . مبلمان کلاسیک از مصالح چوب ساخته شده و همانطور که گفته شد از منبت کاری ها روی بدنه ی چوبی این نوع مبلمان و پارچه چرم طبیعی در آن به کار رفته است و زیبایی و ارزش آن را دو چندان می کند. استفاده از رنگ های تیره و گرم مانند : مشکی ، قهوه ای ، شکلاتی و رنگ چوب نیز باعث زیبایی و جلوه ی این نوع از مبلمان می شود .

دیدگاه خود را بنویسید